Veelgestelde vragen

Hoe kan ik me aanmelden als patiënt?

Je kunt je op 4 manieren aanmelden:

  • Telefonisch: 010-4140706
  • Per mail: mail@vrolijkenzofysio.nl 
  • Via ons contactformulier, zie contactpagina
  • Persoonlijk door binnen te lopen bij onze praktijk: Admiraal de Ruyterweg 8a, Rotterdam

Wat kost een behandeling en wordt fysiotherapie vergoed door mijn zorgverzekeraar?

Onze praktijk heeft met alle zorgverzekeraars contractafspraken. Bent je aanvullend verzekerd, dan gelden de tarieven van je zorgverzekeraar en komt de nota rechtstreeks bij hen terecht.

Ben je niet aanvullend verzekerd, of heb je een restitutiepolis, dan krijg je van ons een nota. Deze kan je vervolgens zelf indienen bij de zorgverzekeraar. Wanneer je door je aanvullende verzekering heen bent, dan krijg je ook een nota voor het restantbedrag of volgende behandelingen.

Wij hanteren de regel dat iedere behandeling die voor eigen rekening komt direct na de behandeling contant of per pin aan ons wordt betaald. Meer informatie over de kosten van een behandeling vind je hier.

Wat zijn jullie betalingsvoorwaarden?

Onze betalingsvoorwaarden zijn onlosmakelijk verbonden met de behandelingsovereenkomst tussen jou als patiënt en de fysiotherapeut.

  • Wij informeren je graag over de verzekeringsvoorwaarden. Je bent zelf verantwoordelijk voor jouw budget fysiotherapie en de omvang daarvan. Voor meer informatie daarover raden wij je aan om  contact op te nemen met de zorgverzekeraar.
  • Afspraken dienen 24 uur van tevoren geannuleerd te worden. Wij brengen afspraken in rekening die niet, of te laat, geannuleerd worden.
  • Betaling dient binnen 30 dagen na de factuurdatum plaats te vinden.
    Na het verstrijken van deze termijn treedt verzuim in en staat het de fysiotherapeut vrij om zonder nadere ingebrekestelling incassomaatregelen te treffen.

Alle met het incasso van gedeclareerde bedragen gemoeide kosten, waarvan ook de buitengerechtelijke kosten, komen ten laste van de patiënt/cliënt.

Hoeveel behandelingen heb ik nodig?

Het aantal behandelingen is altijd afhankelijk van je klacht en daarin kunnen we inzicht geven na een eerste intake/onderzoek.

Wat moet ik meenemen naar een behandeling?

In verband met de legitimatieplicht in de gezondheidszorg verzoeken wij je om een geldig legitimatiebewijs mee te nemen naar de eerste afspraak. Dat kan een paspoort, rijbewijs, identiteitskaart of vreemdelingendocument zijn. Verder is het prettig als je iedere behandeling een eigen handdoek meeneemt in verband met hygiëne. De praktijk zorgt voor schone onderlakens.

Hoelang duurt een behandeling?

Een behandeling duurt gemiddeld 25-30 minuten. Wij houden ons zo veel mogelijk aan de afgesproken behandeltijd en streven naar een maximale wachttijd van 10 minuten. Mocht jouw fysiotherapeut je dan nog niet geroepen hebben, informeer gerust door even te bellen met onze bel bij de infotafel.

Met welke klachten kan ik bij Vrolijkenzofysio terecht?

Je kunt bij ons met uiteenlopende klachten terecht, waaronder:

  • Klachten aan het bewegingsapparaat
  • Neurologische klachten
  • Hoofdpijnklachten
  • Duizeligheden
  • Status na long COVID
  • Hyperventilatie

Hoe kan ik een afspraak annuleren of verplaatsen?

Een afspraak annuleren of verplaatsen kan:

Een afspraak die niet nagekomen kan worden, moet 24 uur van tevoren worden afgemeld. Deze afmelding kan per telefoon, antwoordapparaat, het sturen van een e-mail met duidelijke vermelding van je naam, de afsgeproken dag en tijd en bij voorkeur bij welke therapeut.

Heb ik een verwijzing nodig van een huisarts of specialist?

Je hebt geen verwijzing nodig om naar de fysiotherapeut te willen, tenzij je een chronische indicatie hebt. 

Leggen jullie ook huisbezoeken af?

Ja wij leggen huisbezoeken af indien het echt niet anders kan, maar willen je zo snel mogelijk op de praktijk kunnen behandelen. Daarmee garanderen wij een betere behandelingskwaliteit en kunnen wij meer interventies inzetten.

Waar is Vrolijkenzofysio gevestigd?

Onze praktijk is gevestigd op de Admiraal de Ruyterweg 8A, op de hoek met de Vondelweg. Je kunt ons ook vinden naast huisartsenpraktijk van Schaik&Byrman.

Wat betekent jullie ZorgDNA logo op de website?

Voor een landelijk georganiseerd en voor ons ook verplicht patiënttevredenheidsonderzoek wordt  gevraagd om je e-mailadres. Na beëindiging van de behandelingen zal een onafhankelijk bureau (ZorgDNA) je een vragenlijst mailen waarin je je mening kunt geven over onze zorgverlening. Aan de hand hiervan kunnen wij de zorg aan onze patiënten nog verder verbeteren.